Hat mot blickar!

Jag skriver det här inlägget för jag är trött på det här, INTE för att få uppmärksamhet!!!!! 

självskadande! 

Är ett bevis för mej att man har orkat/att man orkar ta sej igenom sitt lidande. Det är inte ett bevis på att man är svag, jag kan säga stolt med mina ärr att jag har tagit igenom mej lidande som jag ville/vill slippa ett lidande som jag inte orkar/orkat leva me, men med mina ärr så visar jag att jag fan inte ger upp även om jag så gärna vill och slippa ha ont. 

Varför i hela friden ska man skämmas över att man mår/har mått dåligt? 
Man får blickar, man ser folk viska och titta för man visar sin ärr/nya ärr. Asså VARFÖR ska man int kunna gå med shorts elr linne utan att få konstiga blickar o folk som bara kollar på ärren?? 
Ärren har en djup bakgrund som många inte får reda på, en bakgrund dom fått en att vilja ge upp men inte gjort det! 

Så istället för blickar o att folk viskar kan dem fundera på hur dåligt människan har mått/mår. 
Och hur mycket modd det kräver att våga visa dem. 
Jag har sett min vänner titta o titta, fråga istället för att titta elr ge en styrke kram. Gör något förutom att stirra, jag tänker INTE Skämmas över att jag mår/mått så jävla dåligt att jag gör illa mej själv. Varför ska jag det, vrf ska folk ska behöva gömma dem VARFÖR??!!! Skämmas för sin bakgrund? Nej göra de är som att skämmas över att en familje/släkting/vän medlem har dött. (Menar att det är hemskt att behöva skämmas) 
Det värsta med att ha det här som en del av sitt liv (självskadande) är att man ser hur andra lider av det, hur ledsna dem blir att se mej må dåligt.
(Min familj o nära vänner vet vrf, så ni behöver inte skriva visste ni till dem) 


Lär er acceptera!! Jag är ärlig! 





Allmänt | |
Upp