Att lära sej hantera sin ADHD

Jag fick min diagnos ADHD när jag va 15 tror jag😁
Det har varit tuffa stunder, det tig ett tag för mina nära & kära att förstå att jag inte kan kontrollera den! 
Många tror fortfarande,att när jag springer runt o gör saker och ting så lyssnar jag inte. Dem blir irriterade för dem tror att jag ignorerar dem! 
Men jag kan lyssna och tex städa samtidigt, ja sen att vissa gånger så försvinner min hjärna t en helt annan plats! 
Men oftast så fattar jag det ganska snabbt och säger det t dem! 
Det har tagit mycket energi från mej och andra, speciellt när jag får mina utbrott! Jag tar inte min medicin så ofta längre, för att jag har lärt mej att kontrollera. Jag vet vad jag ska göra för att det ska funka i min vardag när jag inte tar min medicin. 
Jag känner inte behovet att jag behöver ta min medicin längre på samma sätt! 

Det ända med min ADHD jag inte kan fixa är att kunna plugga/skriva samma samtidigt jag måste dela upp det i små steg i taget!
Jag kan inte säga jag måste göra det här osv idag, det går inte! Jag kan inte fixa saker o ting när jag vill det, det är jobbigt speciellt när det gäller skolan och sånt! 

Men jag har lärt mej att jag inte ska ändra på mej för någon annan! Jag ska vara mej själv o ändra något på mej för min skull! 👌
(null)

Allmänt, sanningen | |
Upp